lørdag 5. september 2009

Plommer i all mass.......:)

Da var det lørdag igjen, syns dagene og ukene løper av gårde, snart er det jul. Gleder meg jo litt til det, er en av høytidene som jeg syns det er masse kos med!!! I år har det nok vært plommene sitt år, svigerforeldrene mine har to tre som er stapp fulle av plommer. Jeg tenkte at jeg kunne plukke litt og lage noe av det, men etter å ha plukket 6 kilo er det fortsatt MYE igjen. Så i dag har jeg renset og laget plommesyltetøy av 2 kilo og fryst 1 kilo til plommelikør:)



Må si at jeg syns ikke akkurat syltetøyet ser lekkert ut på dette bilde, men vi får håpe det blir godt:) I morgen skal jeg lage en ny variant av plommesyltetøy, så finner jeg ut hvilken som er best:)

I går var jeg en liten tur på Jessheim for å fikse litt små ting, kom over disse utrolig søte eggeglassene, de måtte jeg bare ta med meg hjem:):) Digger prikker og disse var kjempe søte!!



Nå må jeg en liten tur å fortsette byttingen, i kveld er det bursdagsfest til en kamerat av oss. Ettersom jeg er gressenke i helgen, tar jeg turen alene. Blir nok kjempe gøy tror jeg, gleder meg masse!! Ha en fortsatt god helg alle sammen!!!


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar